Responsive Ads Here

Wednesday, 5 September 2018

သံသရာသစ္ငုတ္အျမစ္ျဖဳတ္ၾကစုိ႔


မိမိတို႔သံသရာထဲ က်င္လည္ခဲ့ရတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့သံသရာရွည္ေအာင္ျပဳလုပ္တဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ေတြ ကုိအၿပီးတိုင္မျဖဳတ္ႏိုင္ရင္ ေဩာ္ သံသရာဟာ ရွည္အုံးမွာပဲ။ ဒီသံသရာထဲမရွည္ရေအာင္ ဒီအျမစ္ေတြကို ပုိင္ ပုိင္ႏိုင္ႏိုင္ျဖဳတ္ၾကရေအာင္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေကာင္းစြာခ်ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ေအာင္လို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပဆိုဆုံးမခဲ့တာေတြကို နားေထာင္ၾကည့္ရေအာင္။ မိမိတို႔အားလုံး ကိုယ့္ရဲ႕သံသရာရွည္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆုံး သံသရာ ေရေသာက္ျမစ္ဆိုတာႀကီး ကုိအရင္သိထားဖို႔က မိမိတို႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ရရွိထားတဲ့ ခႏၶာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာမွ သိခြင့္ရတာက တစ္ျခားလား ဒုကၡသစၥာလား…ဒုကၡသစၥာပါ။ ခႏၶာရဲ႕ဒုကၡသစၥာ ၊ခႏၶာရဲ႕အျပစ္ကုိမျမင္လို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နဲ႔မေဟာရဘူးလား.. ေဟာရပါတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နဲ႔ေဟာတဲ့အခါ ခႏၶာဟာ ဒုကၡသစၥာေဟ့လို႔ ေဟာထားတယ္ေနာ္။ အဲ့ဒီခႏၶာရဲ႕အ ျပစ္ေတြကို မသိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း ရထားတဲ့ဘ၀ ျပည့္စုံမႈ႕ေတြကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့မွ ေ၀ဒနာ ပ စၥယာ တဏွာရယ္လုိ႔ မိမိတို႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေပၚသမွ်အာရုံေတြေနာက္မွာသေဘာက်မိတဲ့ ေဟာဒီအာရုံေတြရဲ႕
ဆက္သြယ္ေပးမႈ႕ေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဆက္ၿပီး ေဟာဒီသံသရာေကာ မရွည္ခဲ့ရဘူးလား.. ရွည္ခဲ့ရပါတယ္။
ကိုယ္အလုိမက်တာေတြေပၚျပန္ေတာ့လည္း ေဟာဒီတဏွာကိုေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ေဒါသကလာျပန္ တယ္ေနာ္။ အဲ့ဒီေဒါသတရားေတြကို တစ္ခါျပန္ၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ခ်င္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ပ်က္မႈ႕ေတြက အျမန္ဆုံး ေပ်ာက္ခ်င္တာကလည္းပဲ ဘယ္သူျပန္လာတုန္း…တဏွာ ျပန္လာတယ္။ ကဲ ဒီလိုလြန္းထိုးၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚေန ရတဲ့ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာ ဘယ္သူကထပ္အုပ္ခ်ဳပ္လဲေမးေတာ့ ..အ၀ိဇၨာ။ ဒါျဖင့္ေလာဘ ေတြျဖစ္လိုက္ ၊ေဒါသေတြျဖစ္လိုက္ ၊ အမွန္ကိုမသိတဲ့ ေမာဟကဖုံး ဒီတရားသုံးမ်ဳိးေၾကာင့္လည္းပဲ သံသရာမွာ ဆုံးဖြယ္ရာမရွိေအာင္ ဒုိ႔ရွည္ခဲ့တယ္လို႔ နားလည္လိုက္ပါ။ ေလာဘ၊ေဒါသ ၊ ေမာဟဆိုတဲ့တရားသံုးမ်ဳိးသည္ သံ သရာရွည္ေအာင္လို႔ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ေတြလို႔ မွတ္ထားေနာ္။ ဒါျဖင့္ေလာဘေတြႀကီးေန သမွ် ၊ေလာဘေတြကို မပယ္ႏိုင္သမွ် သံသရာရွည္မွာပဲ။ ေဒါသေတြကိုမပယ္ႏိုင္သမွ် သံသရာရွည္မွာပဲ။ ေမာ ဟ အုပ္စိုးမႈ႕ေအာက္မွာ နစ္ျမဳပ္ေနသမွ် သံသရာရွည္မွာပဲ။
ေဩာ္သံသရာထဲမွာ မိမိတို႔ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ရွည္ ၾကာခဲ့သလဲေမးရင္ ေရေသာက္ျမစ္ေတြဆက္ေနလို႔ ၊ေရေသာက္ျမစ္ေတြကို ရွင္သန္ေပါက္ဖြားေအာင္ႀကိဳးစား ေနလို႔ ၊ ဒီေရေသာက္ျမစ္ေတြကို မျဖတ္မိလို႔ဆိုတာကုိေတာ့ မေမ့ၾကနဲ႔။ ကဲ ရရွိထားတဲ့ခႏၶာေတြကို ဒုကၡလို႔ ဘယ္ေလာက္ေဟာေဟာ အမွန္ကိုျမင္ေအာင္ေဟာေပမယ့္ မျမင္ေအာင္ ဘယ္သူလုပ္တာလဲ…အ၀ိဇၨာ။ ဒီေတာ့ မိမိတို႔တစ္ေတြက ျပည့္စုံႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈ႕ေလးေတြ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕သက္ေတာင့္သက္သာမႈ႕ေလးေတြကို အၿမဲမ ျပတ္လိုခ်င္ၾကတဲ့သေဘာကလည္းပဲ မေပၚဘူးလား..ေပၚပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကုိယ့္ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ေလးေတြကိုရေအာင္လုပ္ေနသမွ် ဒီပုဂၢိဳလ္လည္း သံသရာရွည္လိမ့္မယ္လို႔ မွတ္ထားေနာ္။ တစ္ခါကိုယ္မျဖစ္ခ်င္ တာေတြကိုပ်က္ေအာင္လုပ္သမွ်လည္းပဲ သံသရာရွည္မယ္လို႔မွတ္ထား။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့တရားေတြအေပၚမွာ အ မွန္သိျမင္ေအာင္ မႀကဳိးစားရင္လည္း သံသရာရွည္အုံးမယ္။ ဒါျဖင့္ သိေအာင္လုပ္ရင္လည္း သံသရာရွည္မယ္။ မ သိရင္လည္း သံသရာရွည္မယ္။
  • ျဖစ္ေအာင္လုပ္က ေလာဘတဏွာ
  • ပ်က္ေအာင္ျပဳက ေဒါသအာဃာ
  • ျဖစ္ပ်က္တရား  ရႈ႕ပြား ၀ိဇၨာ မ႐ႈ႕အ၀ိဇၨာ
ေျပာသြားတဲ့အရာေတြအေပၚမွာ အျမင္ရွင္းေအာင္လုပ္လုိက္ရင္ သံသရာေရေသာက္ျမစ္ျပတ္ၿပီလို႔ မွတ္လိုက္ ေနာ္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ကုိယ့္ရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တာ ၊ လုပ္ခ်င္တာေတြကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနသမွ် ၊ ကုိယ္လုိခ်င္တာေတြ ကို ျဖစ္ေအာင္ျပဳေနသမွ် အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သႏၲာန္ ဘယ္သူလာလဲေမးရင္ …ေလာဘေပါ႔။ မိမိတို႔သႏၲာန္မွာ ကိုယ္က တရားဓမၼအားထုတ္ထာေတာင္မွ တစ္ခါတစ္ေလအဆင္ေျပသြားတဲ့အပိုင္းေလး ႀကဳံလိုက္ရရင္ အဲ့ဒါကုိျဖစ္ ေအာင္လုပ္ခ်င္လာတယ္။ ရေအာင္လုပ္ခ်င္လာတယ္။ ျဖစ္ေအာင္ျပဳတယ္၊ ရေအာင္ျပဳတယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႔သ ေဘာ …ေလာဘ။ ဒုိ႔တရားဓမၼေတြက ျဖစ္ေအာင္ျပဳလို႔ရလား ..မရပါဘူး။ ပ်က္ေအာင္လုပ္လို႔ရလား..မရပါဘူး။ ေအး မရတာကို ကုိယ္က အဲ့ဒါေလးကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခ်င္တယ္ ျပဳခ်င္တယ္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနသမွ် ေလာဘ။
ကဲ အခုအခ်ိန္အခါမွာ တရားဓမၼေတြနာၾကားေနတယ္။ တရားဓမၼေတြနာၾကားေနတဲ့အေပၚမွာ သိသာထင္ရွားတဲ့ ခႏၶာရဲ႕သေဘာေလးအေပၚမွာ အသိအျမင္ေလးကိန္းၿပီးေတာ့ သတိျပဳၾကည့္လုိက္ရင္ အခုလိုပတ္၀န္းက်င္က ဥ တုရာသီရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈ႕ေလးက ေဟာဒီခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ေတြ႔ထိမႈ႕နဲ႔လာၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းလည္း ဆုံေပး လုိက္ေရာ အိုက္တယ္၊ပူတယ္ လာေတာ့တာပဲေနာ္။ အိုက္တယ္ ၊ပူတယ္ လာတဲ့အခါမွာ အိုက္တာကိုလည္းပဲ သေဘာမက်ေတာ့ ပ်က္ျခင္တယ္။ ကိုယ္ကအိုက္တာေလးကိုသေဘာမက်လို႔ ပ်က္ေအာင္လုပ္တယ္ဆိုက တည္းကုိက ဘာတုန္း…ေဒါသ။ ဒါျဖင့္ အဲ့ဒီလိုပ်က္ေအာင္လုပ္လုိက္တာက ေဒါသ၊ ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ခ်င္တာက ေလာဘ။ သေဘာေပါက္ပါေစေနာ္။
ဘာျဖစ္လို႔လည္းေမးေတာ့ အိုက္တာကိုမႀကိဳက္ဘူးေလ။ အိုက္တာကိုမ ႀကိဳက္ရင္ သူေတာ္စင္မ်ားရဲ႕သႏၲာန္မွာ ေဒါသကေတာ့လာမွာပဲ။ လာရင္ေရေသာက္ျမစ္ကတြယ္ၿပီျဖစ္တဲ့အ တြက္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ဆက္ၿပီေနာ္။ အဲ့ဒီလိုပ်က္တာကို ကိုယ္က ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ေကာက္ၿပီး ကာယကံေျမာက္ ေလး ဒါေလးကိုပ်က္ေအာင္ ပ်က္ေအာင္လုပ္ေနတဲ့ ဒုကၡေလးကိုမျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ခပ္ေန တဲ့ ယပ္ေလးရဲ႕ တိုက္ခတ္မႈ႕ေၾကာင့္ ေလေလးက တိုက္သြား တိုက္သြားတိုင္းမွာ ေအးခနဲ ေအးခနဲ ေပၚမလာ ဘူးလား..ေပၚလာပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနတာက ဘယ္သူ႔လက္ခ်က္..ေလာဘ၊ အိုက္တာကုိမခံခ်င္လို႔ ပ်က္ ေအာင္လုပ္တာက …ေဒါသ။ ဒါျဖင့္ ယပ္ခပ္ေနတာ ဘာနဲ႔ဘာ…ေလာဘနဲ႔ေဒါသ။ ေလာဘ၊ေဒါသသည္ ေရ ေသာက္ျမစ္ေတြေနာ္။
ဒါဆိုရင္ ေလာဘ ေဒါသတရားေတြသည္ အ႐ႈ႕ခံပဲလုိ႔ မေပၚဘူးလား ေပၚလား..ေပၚပါ တယ္။ မ႐ႈ႕ႏိုင္တာက အ၀ိဇၨာ။ ဒါျဖင့္ အိုက္တုိင္း အိုက္တိုင္း ယပ္ခပ္ေနတာသည္ပင္ ေရေသာက္ျမစ္ကို ပ်ဳိး ေထာင္ေနတာ။ ေရေသာက္ျမစ္ေတြပ်ဳိးေထာင္ေနတာမို႔လို႔ ဒီပုဂၢိဳလ္ သံသရာျပတ္မွာလား… ရွည္မွာလား. ရွည္ မွာပါ။ ေရေသာက္ျမစ္မျဖတ္ႏိုင္သမွ် သံသရာရွည္မွာ။ အခုတရားဓမၼနာေနတာသည္ပင္ ေရေသာက္ျမစ္ ျဖတ္ဖို႔ တရားအလုပ္ လုပ္ေနတာသည္ပင္ ေရေသာက္ျမစ္ျဖတ္ဖို႔။ ကဲ ျဖတ္လား ဆက္လားဆိုတာကိုျပန္ၾကည့္။ အိုက္ တာကို မခံခ်င္သမွ် ဆက္ေနတာ။ အုိက္တာကိုမခံခ်င္တာက ေဒါသ၊ အိုက္တာေလးကိုပ်က္ေအာင္လုပ္ခ်င္ၿပီး ေအးတာေလးကို လိုခ်င္တာက ေလာဘ။ သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။ ဒါျဖင့္ အုိက္တာရယ္ ေအးတာရယ္ ဘယ္ ဟာ သေဘာက်လဲ… ဘယ္ဟာမွသေဘာမက်ပါဘူးဘုရား။ အိုက္တာေလးကလည္း အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ေပၚလာတာ။ ေအးတာေလးကလည္း အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာတဲ့ဓမၼသက္သက္ပဲ။ ေပၚၿပီးေပ်ာက္၊ ျဖစ္ ၿပီးပ်က္၊ ေမြးၿပီးေသ။ ကဲ ဘယ္ဟာၿမဲသလဲ။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ သက္သက္ေနာ္။ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္ ဟုိဟာ ျဖစ္ေစ ဒီဟာျဖစ္ေစလို႔မ်ား လုပ္လို႔ရသလား…မရပါဘူး။

Ref: https://thonsethar.wordpress.com

No comments:

Post a Comment